Iskanje po stvarnem kazalu:"pasivna volilna pravica"
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
30OdlUS VI, 171, U-I-165/97, Ur. l. 7/98, tč. 13: “Trajanje in obstoj mandata župana kot zakonitega organa lokalne samouprave sta bistveni, z zakonom opredeljeni sestavini uresničevanja in zato smisla tako pasivne volilne pravice – v tem [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
48OdlUS VI, 137, U-I-220/97, Ur. l. 70/97, tč. 6, 7, 8, 9 in 10: “Z določitvijo potrebne podpore za kandidaturo za politične funkcionarje (npr. poslance DZ ali Predsednika republike) zakonodajalec zagotovi, da se volilne tekme lahko udele [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
49Zakonska ureditev potrebne podpore za kandidiranje na volitvah bi lahko pomenila omejitev volilne pravice (kršitev načela njene splošnosti), če bi bila prekomerna – če bi torej omejitve presegle obseg, ki je nujno potreben za doseganje navedeni [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
50Glede na to, da je meja, pri kateri je v zvezi z zakonsko zahtevano podporo za kandidaturo mogoče govoriti o omejevanju volilne pravice, odvisna od realne možnosti osebe, ki želi kandidirati na volitvah, je za določitev te meje bistvena tudi anali [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
53OdlUS VIII, 56, U-I-367/96, Ur. l. 24/99, tč. 4, 5 in 6: “Načelo enakosti pasivne volilne pravice prepoveduje državi diskriminirati ali privilegirati določene kandidate, politične stranke ali druge politične skupine v konkurenčnem bo [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
54Razlikovanje med političnimi strankami glede državnega financiranja pomeni poseg v načelo enakih konkurenčnih možnosti političnih strank in s tem v načelo enakosti pasivne volilne pravice. To razlikovanje je poseg v ustavno zagotovljeno enakost [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
55Za razlikovanje med političnimi strankami, katerih kandidatke oziroma kandidati so bili izvoljeni v DZ (parlamentarne stranke), in drugimi (izvenparlamentarnimi) političnimi strankami, ki ga ustvarja izpodbijana ureditev, ni videti ustavnopravno ute [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
56OdlUS V, 23, U-I-311/94 z dne 16. 2. 1996, tč. 4: “Nedvomno je ena od sestavin pasivne volilne pravice tudi možnost predstaviti kandidate in njihove programe v javnih glasilih. Izpodbijana določba 5. člena Zakona o volilni kampanji pa n [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
57OdlUS VIII, 44, U-I-372/96, Ur. l. 22/99, tč. 12, 14, 15, 16: “Enakost volilne pravice se nanaša tudi na enake možnosti pri predstavitvi kandidatov oziroma kandidatnih list v okviru volilne kampanje v javnih glasilih, ki jih izdajajo dr [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
58Razlikovanje med političnimi strankami glede na možnosti nastopanja na RTV Slovenija pomeni poseg v načelo enakih konkurenčnih možnosti političnih strank in s tem v načelo enakosti pasivne volilne pravice. To razlikovanje je poseg v ustavno zag [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
59Povsem enako obravnavanje vseh političnih strank s strani javnih glasil v volilni kampanji bi lahko negativno vplivalo na preglednost volilne kampanje. […] Nepreglednost volilne kampanje pa bi povzročila slabšo informiranost volivcev in s tem [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
60Teža posega v enakost konkurenčnih možnosti političnih strank mora biti sorazmerna s koristjo, ki jo ta poseg prinaša. Izpodbijane zakonske določbe ne ustvarjajo prekomernih razlik med političnimi strankami, saj zagotavljajo predstavitev tudi p [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
22Člen 3 1. Protokola k EKČP se glasi: “Visoke pogodbene stranke se zavezujejo, da bodo izvedle v razumnih časovnih presledkih svobodne in tajne volitve, ki bodo zagotovile svobodno izražanje mnenja ljudstva pri izbiri zakonodajnih teles.̶ [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
28V zadevi Ahmed in drugi v. Združeno kraljestvo (2. 9. 1998, Reports 1998-VI, § 75) se je ESČP izognilo odgovoru na vprašanje, ali so lokalne in evropske volitve pokrite s to določbo. Štelo je, da so omejitve višjim lokalnim ura [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
17EKČP v 3. členu 1. Protokola zagotavlja pravico do svobodnih volitev, prav tako kot pravico pozitivnega statusa. Določba varuje aktivno in pasivno volilno pravico za volitve zakonodajne oblasti – vsaj enega od domov parlamenta (splošni predstavn [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
1V demokratični državi (1. člen) oblast izvršuje ljudstvo neposredno ali posredno – prek izvoljenih predstavnikov (2. odst. 3. člena). V okviru predstavniške demokracije izvoljeni nosilci funkcij v državnih organih sprejemajo odločitve v imenu [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 43. člen
8Načelo enakosti pasivne volilne pravice zahteva, da imajo politične stranke ali druge politične skupine v boju za glasove volivcev enake konkurenčne možnosti glede določanja kandidatov, glede volilne kampanje, glede državnega financiranja in gled [...]
Volilna pravica je splošna in enaka.
Vsak državljan, ki je dopolnil 18 let, ima pravico voliti in biti voljen.
Zakon lahko določi, v katerih primerih in pod katerimi pogoji imajo volilno pravico tujci.
Zakon določi ukrepe za spodbujanje enakih možnosti moških in žensk pri kandidiranju na volitvah v državne organe in organe lokalnih skupnosti.
Državna ureditev / Državni zbor / 82. člen / Potrditev poslanskih mandatov in varstvo volilne pravice
4Ustavnosodne presoje predpisov, ki urejajo volitve, sicer ne moremo opredeliti neposredno kot volilni spor, vendar pa je treba uvodoma na eni strani posebej poudariti njen pomen pri zagotavljanju tega, da predpisi upoštevajo temeljna načela urejanja [...]
Državna ureditev / Državni zbor / 82. člen / Potrditev poslanskih mandatov in varstvo volilne pravice
23OdlUS XVI, 107, Up-2942/07, Ur. l. 94/07: Glavna funkcija zaupnikov kandidatov je, da skrbijo za njihove interese pri delu volilnih odborov na voliščih oziroma pri delu volilnih komisij volilnih enot, pri čemer lahko le nadzirajo delo volilnih orga [...]
Državna ureditev / Državni zbor / 82. člen / Potrditev poslanskih mandatov in varstvo volilne pravice
Državna ureditev / Državni zbor / 82. člen / Potrditev poslanskih mandatov in varstvo volilne pravice
18ESČP ugotovi tako kršitev 3. člena 1. protokola kot kršitev 13. člena EKČP: Učinkovit sistem volilnih pritožb, kot ga določa Zakonik dobre prakse v volilnih zadevah, je pomembno jamstvo proti arbitrarnosti volilnega postopka. V demokratični [...]
Državna ureditev / Državni zbor / 82. člen / Potrditev poslanskih mandatov in varstvo volilne pravice
19Sodba Namat Aliyev proti Azarbajdžanu: (8. 4. 2010, § 70–91): Da bi lahko ugotovili vpliv kršitve na volilni izid, je treba najprej ugotoviti resnost in stopnjo nepravilnosti. Pritožnik ima pravico, da se pod poštenimi in demok [...]
Poslanci so predstavniki vsega ljudstva in niso vezani na kakršnakoli navodila.
Zakon določa, kdo ne sme biti izvoljen za poslanca, ter nezdružljivost funkcije poslanca z drugimi funkcijami in dejavnostmi.
Državni zbor potrdi poslanske mandate. Proti odločitvi državnega zbora je v skladu z zakonom mogoča pritožba na ustavno sodišče.
Državna ureditev / Predsednik republike / 103. člen
10V primerjavi s pravico voliti (aktivna volilna pravica) so za pravico biti izvoljen (pasivna volilna pravica) za Predsednika republike praviloma predpisani strožji ali dodatni pogoji. Starostni cenzus za pridobitev pasivne volilne pravice za predsedn [...]
Državna ureditev / Predsednik republike / 103. člen
11Posebnost naše ureditve je tudi v tem, da Ustava ne ureja posebej volilne pravice za volitve Predsednika republike in da se aktivna in pasivna volilna pravica ne razlikujeta. Za volilno pravico Predsednika republike se zato uporabljajo splošne dolo [...]
Državna ureditev / Predsednik republike / 103. člen
12Za volitve Predsednika republike torej veljajo temeljna načela volilnega sistema, kakršna so uveljavljena pri volitvah v DZ. Načelo splošne volilne pravice velja tako glede aktivne kot tudi glede pasivne volilne pravice. ZVPR je zato v 2. členu d [...]
Državna ureditev / Predsednik republike / 103. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Predsednik republike / 103. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Predsednik republike / 103. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Predsednik republike / 103. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.