Iskanje po stvarnem kazalu:"centralna banka"
Splošne določbe / 3. člen
29V sodobnih ustavnih sistemih pa obstajajo tudi organi in organizacije, ki jih po njihovih organizacijskih obeležjih in formalnih pristojnostih ne moremo uvrstiti v eno od treh vej oblasti. Takšne ustavne institucije so npr. centralna banka (“m [...]
Splošne določbe / 3. člen
1Z ustavnimi določbami o vezanosti vseh treh vej oblasti na Ustavo (1. odst. 153. člena, 125. člen), z ustavno zapovedjo državi o njeni dolžnosti varovanja človekovih pravic in temeljnih svoboščin (prvi stavek 1. odst. 5. člena) in o njihovem ne [...]
Javne finance / 152. člen
15OdlUS IV, 20, U-I-158/94, Ur. l. 18/95: “21. V sodobnih ustavnih sistemih pa obstajajo tudi organi in organizacije, ki jih po njihovih organizacijskih obeležjih in formalnih pristojnostih ne moremo uvrstiti med nobeno od treh vej oblasti. Takš [...]
Javne finance / 152. člen
16U-I-283/00 z dne 13. 9. 2001, Ur. l. 79/01: »14. Ustava določa, da se centralna banka ustanovi z zakonom. Določba predstavlja pooblastilo in obvezo zakonodajalcu, da z zakonom ustanovi centralno banko in določi njene naloge. ZBS določa, da B [...]
Javne finance / 152. člen
1716. Ustava določa, da je Banka Slovenije v svojem delovanju samostojna in odgovarja neposredno DZ (drugi stavek 1. odst. 152. člena). Podobno 2. odst. 2. člena ZBS določa, da je Banka Slovenije pri uresničevanju nalog in pooblastil, ki jih ima po [...]
Javne finance / 152. člen
1817. Priznanje samostojnosti centralne banke s strani parlamenta ima enako težo kot politično priznanje potrebe po zaščiti pred zlorabo potencialno neomejene finančne moči Vlade z uporabo tiskanja denarja. Teorija govori o štirih aspektih samost [...]
Javne finance / 152. člen
1Bistvo vsebine citiranega člena se odraža predvsem v naslednjih temeljnih ugotovitvah:
- da se je slovenska država odločila za monetarno suverenost; slednja pomeni popolno samostojnost na denarnem področju, oziroma neomejeno pravico in m [...]
Javne finance / 152. člen
11Transparentnost se lahko definira kot informiranje javnosti s strani centralne banke, za ustvarjanje pogojev za oceno uspešnosti monetarne politike centralne banke pri uresničevanju njenih ciljev. Transparentnost mora biti zakonsko urejena kot obvez [...]
Javne finance / 152. člen
13Delegiranje moči k nevoljeni avtoriteti, kot je centralna banka, lahko pripelje do »demokratičnega deficita« (Briault et al.), vendar princip neodvisnosti ni zajamčen z vlado, temveč z množico volivcev, ki imajo denarno premoženje. Sk [...]
Javne finance / 152. člen
14Ob zaključku naj omenimo, da ZBS še ni bil usklajen z Ustavo.
[...]
Slovenija ima centralno banko. V svojem delovanju je ta banka samostojna in odgovarja neposredno državnemu zboru. Centralna banka se ustanovi z zakonom.
Guvernerja centralne banke imenuje državni zbor.
Ustavno sodišče / 160. člen
29Glede legitimacije za vložitev ustavne pritožbe je treba opozoriti na naslednja stališča. Nosilci nekaterih človekovih pravic so lahko tudi pravne osebe. V tem obsegu je tudi njim na razpolago ustavna pritožba kot posebno pravno sredstvo za vars [...]
Ustavno sodišče / 160. člen
17Podzakonski predpisi so upravni predpisi, lokalni predpisi, in še tretja vrsta predpisov, ki jih izdajajo državni organi in z njimi urejajo pravna razmerja: splošni pravni akti Banke Slovenije, RVK, poslovniki, podzakonski predpisi DZ. Glede slednj [...]
Ustavno sodišče / 162. člen / Predlagatelji zahteve za začetek postopka
13Podobno je odločilo US o zahtevi Okrožnega državnega tožilstva za presojo tistih določb Zakona o državnem tožilstvu, ki urejajo položaj državnotožilske funkcije (OdlUS VII, 84, U-I-307/94, Ur. l. 42/98). V zadevi U-I-283/00 [...]
Ustavno sodišče / 162. člen / Predlagatelji zahteve za začetek postopka
14V zadevah Agencija za plačilni promet, nadziranje in informiranje (OdlUS V, 82) in Banka Slovenije (U-I-283/00) je torej US besedno zvezo “v zvezi s postopki, ki jih vodijo” razlagalo širše, sicer pa se v glavnem drži [...]
Postopek pred ustavnim sodiščem ureja zakon.
Predlagatelje zahteve za začetek postopka pred ustavnim sodiščem določa zakon. Vsakdo lahko da pobudo za začetek postopka, če izkaže svoj pravni interes.
Ustavno sodišče odloča z večino glasov vseh sodnikov, če ustava ali zakon za posamezne primere ne določata drugače. O tem, ali bo začelo postopek na podlagi ustavne pritožbe, lahko ustavno sodišče odloča v ožji sestavi, ki jo določa zakon.
Javne finance / 152. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Javne finance / 152. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Javne finance / 152. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Javne finance / 152. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Javne finance / 152. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Javne finance / 152. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Javne finance / 152. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Javne finance / 152. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Javne finance / 152. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Ustavno sodišče / 162. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.