2. člen
Slovenija je pravna in socialna država.
Slovenija je pravna in socialna država.
6OdlUS VIII, 180, U-I-87/99 z dne 8. 7. 1999: “22. Po 4. členu je Slovenija ozemeljsko enotna in nedeljiva država. Ta ustavna določba med drugim predpostavlja tudi suverenost nad njenim ozemljem, vključno z zračnim prostorom. […]
931. Izpodbijani sklep je zato po presoji US akt, ki bi ga bilo glede na vsebino treba sprejeti kot predpis. Ker posega na eni strani v vprašanje državne suverenosti, na drugi strani pa na področje, ki je že urejeno z zakoni, bi moral biti sprejet v [...]
1032. Vendar pa se je izpodbijani sklep uporabljal in je imel tudi dejanske učinke – učinkoval je torej kot predpis. US je ugotovilo, da bi izpodbijani sklep moral biti tudi sprejet v obliki predpisa, in to v obliki zakona, ki ga sprejme DZ [...]
66Ustavne pritožbe ni mogoče utemeljiti z golim sklicevanjem na pravne akte EU. Dejstvo, da sodišče ni uporabilo upoštevnih predpisov EU oziroma da jih je po mnenju pritožnika uporabilo napačno, samo po sebi ne more utemeljiti ustavne pritožbe. [...]
54Pri pravu EU je treba razlikovati med primarnim in sekundarnim pravom. Primarno pravo je sprejeto v obliki mednarodnih pogodb in zanj glede pristojnosti US načeloma velja, kar je bilo povedano glede predhodne presoje mednarodnih pogodb. (Drugače kot [...]
20Slovenska ustavna doktrina pravice naroda do samoodločbe predpostavlja tudi izvedljivo možnost ponovne pridobitve izgubljene oziroma prenesene državne suverenosti v celoti ali delno nazaj na lastno državo, kar je na primer uspelo Sloveniji leta 19 [...]
11TUL skupaj z Ustavnim zakonom za njeno izvedbo – UZITUL (sprejetim, razglašenim in objavljenim 25. 6. 1991, v Ur. l. RS 1-6/91-I z dne 25. 6. 1991) ter dopolnjenim z Ustavnim zakonom o dopolnitvah UZITUL pomeni ustavno uveljavitev, razglas [...]