Iskanje po stvarnem kazalu:"enakost v uporabi prava"
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
19Načelo enakosti ne zavezuje samo zakonodajalca, ampak tudi izvršilno in sodno vejo oblasti. Gre za enakost v uporabi prava, ki izhaja iz 2. odst. 14. člena, zlasti na področjih, kjer zakonodajalec dopušča upravnim organom možnost prostega preud [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
20Tudi pri uporabi prava velja, da splošno načelo enakosti ni prizadeto, če je podan stvaren razlog za neenako oz. za enako obravnavanje. Kršitev je podana le, če gre za samovoljno obravnavanje, torej tedaj, kadar – gledano z zornega kota pravič [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
21Načelo vezanosti na lastne prejšnje odločitve zahteva, da upravni organ ne sme odstopiti niti od splošnih pravil, ki si jih je postavil sam, niti od ustaljene upravne prakse, ki se je uveljavila, ne da bi imel za to upravičen razlog. Pri neupošt [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
22Pri posamičnih sodnih aktih ima načelo samoomejevanja zaradi spoštovanja ustaljene sodne prakse bistveno manjšo vlogo kot velja to za upravo. Splošna zapoved enakosti ne sme ovirati pravnega razvoja in pravnega napredka in zato zelo previd [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
23Spoštovanje načela enakosti pri izdajanju posamičnih aktov v postopkih pred sodnimi in upravnimi organi, to je v postopku uporabe in izvrševanja zakonov in drugih splošnih predpisov, pomeni, da je vse veljavne pravne predpise treba uporabljati pr [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
24Uporaba zakona, ki si je ni mogoče zamisliti, lahko pomeni indic za samovoljo.
25Upravnim organom ni dovoljeno samovoljno oblastno upravnopravno delovanje. To stališče ne pomeni, da je vsak prav [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
25Upravnim organom ni dovoljeno samovoljno oblastno upravnopravno delovanje. To stališče ne pomeni, da je vsak pravno nepravilen posamičen akt ali napačna interpretacija v nasprotju z načelom enakosti in zato kršitev tega načela. V tem pogledu se [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
26Načelo enakosti prepoveduje samovoljo pri izvajanju predpisov. Samovolja je subjektivna, če se odločba opira na subjektivne razloge uradne osebe, ki je vodila postopek. Samovolja ni podana samo takrat, kadar upravni organ namenoma ravna samovoljno, [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
27Kršitev načela enakosti in s tem protipravnost posamičnega akta je podana tudi v primeru kvalificiranih kršitev predpisov o splošnem postopku ali posebnih upravnih postopkih.
28V tem pogledu j [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
28V tem pogledu je pomembno stališče US v OdlUS V, 118, U-I-98/95, Ur. l. 44/96: »Temelj pravne varnosti v upravnem postopku je načelo zakonitosti. Zakonitost obsega poleg materialne (vsebinske) tudi formalno (postopkovno) razsežnost: pri [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen
29Splošno načelo enakosti kot razlog za ustavno prepoved diskriminacije deluje univerzalno. Nanj se lahko sklicujejo vsi ljudje, tudi tujci in načeloma tudi vse pravne osebe zasebnega prava. Upravičence je v metodološkem pogledu mogoče razvrstiti [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen
30Preprečitev ali odstranitev neupravičenih razlogov za razlikovanje (t. i. de iure diskriminacije), ima za namen, da zagotovi enakost začetnih priložnosti, in sicer tako, da odstranjuje ovire, ki jih pripadniki večinske skupine namenoma p [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen
31Varstvo prizadetih interesov oz. pričakovanih koristi (t. i. de facto diskriminiranje), pa je bolj zvezano z enakostjo rezultatov, ker zahteva preučitev posledic sprejetih zakonskih določil in odstranitev nezaželenih efektov. Čeprav odst [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
19Načelo enakosti ne zavezuje samo zakonodajalca, ampak tudi izvršilno in sodno vejo oblasti. Gre za enakost v uporabi prava, ki izhaja iz 2. odst. 14. člena, zlasti na področjih, kjer zakonodajalec dopušča upravnim organom možnost prostega preud [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
20Tudi pri uporabi prava velja, da splošno načelo enakosti ni prizadeto, če je podan stvaren razlog za neenako oz. za enako obravnavanje. Kršitev je podana le, če gre za samovoljno obravnavanje, torej tedaj, kadar – gledano z zornega kota pravič [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
21Načelo vezanosti na lastne prejšnje odločitve zahteva, da upravni organ ne sme odstopiti niti od splošnih pravil, ki si jih je postavil sam, niti od ustaljene upravne prakse, ki se je uveljavila, ne da bi imel za to upravičen razlog. Pri neupošt [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
22Pri posamičnih sodnih aktih ima načelo samoomejevanja zaradi spoštovanja ustaljene sodne prakse bistveno manjšo vlogo kot velja to za upravo. Splošna zapoved enakosti ne sme ovirati pravnega razvoja in pravnega napredka in zato zelo previd [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
23Spoštovanje načela enakosti pri izdajanju posamičnih aktov v postopkih pred sodnimi in upravnimi organi, to je v postopku uporabe in izvrševanja zakonov in drugih splošnih predpisov, pomeni, da je vse veljavne pravne predpise treba uporabljati pr [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
24Uporaba zakona, ki si je ni mogoče zamisliti, lahko pomeni indic za samovoljo.
25Upravnim organom ni dovoljeno samovoljno oblastno upravnopravno delovanje. To stališče ne pomeni, da je vsak prav [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
25Upravnim organom ni dovoljeno samovoljno oblastno upravnopravno delovanje. To stališče ne pomeni, da je vsak pravno nepravilen posamičen akt ali napačna interpretacija v nasprotju z načelom enakosti in zato kršitev tega načela. V tem pogledu se [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
26Načelo enakosti prepoveduje samovoljo pri izvajanju predpisov. Samovolja je subjektivna, če se odločba opira na subjektivne razloge uradne osebe, ki je vodila postopek. Samovolja ni podana samo takrat, kadar upravni organ namenoma ravna samovoljno, [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
27Kršitev načela enakosti in s tem protipravnost posamičnega akta je podana tudi v primeru kvalificiranih kršitev predpisov o splošnem postopku ali posebnih upravnih postopkih.
28V tem pogledu j [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen / Področje varovanja
28V tem pogledu je pomembno stališče US v OdlUS V, 118, U-I-98/95, Ur. l. 44/96: »Temelj pravne varnosti v upravnem postopku je načelo zakonitosti. Zakonitost obsega poleg materialne (vsebinske) tudi formalno (postopkovno) razsežnost: pri [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 14. člen
9Pri definiranju pravic, izhajajočih iz načela enakosti, je v okviru ustavnosodne presoje bistvena in prva naloga, da artikulira relevantne oz. za presojo odločujoče kriterije. Iskanje in določitev odločujočih kriterijev ni enostavna naloga. Dolo [...]
Vsakomur je zagotovljeno enako varstvo njegovih pravic v postopku pred sodiščem in pred drugimi državnimi organi, organi lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil, ki odločajo o njegovih pravicah, dolžnostih ali pravnih interesih.