Komentar
1Poleg naštetih pristojnosti daje ZUstS DS pravico vložiti zahtevo za presojo ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov (1. odst. 23. člena).
2Pristojnosti DS so vezane na dejavnost ozi [...]
1Poleg naštetih pristojnosti daje ZUstS DS pravico vložiti zahtevo za presojo ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov (1. odst. 23. člena).
2Pristojnosti DS so vezane na dejavnost ozi [...]
2Pristojnosti DS so vezane na dejavnost oziroma pristojnosti DZ, predvsem na zakonodajno dejavnost (zakonska iniciativa, suspenzivni veto, zahteva za razpis referenduma; posredno tudi zahteva US za presojo ustavnosti zakona). Z zahtevo za uvedbo preiskav [...]
3Ustava izrecno ne omejuje (veže) pristojnosti DS na tista področja, ki bi sodila oziroma bila vezana na nosilce interesov, ki jih zastopa. Ker je DS opredeljen kot zastopstvo nosilcev socialnih, gospodarskih, poklicnih in lokalnih interesov, bi smeli [...]
4DS lahko predlaga DZ sprejem zakona. Pri tem mora spoštovati določbe Poslovnika DZ – PoDZ o vsebini predloga. DZ je dolžan predlog DS obravnavati, ni pa ga dolžan sprejeti. V zakonodajnem postopku lahko DS vlaga amandmaje samo k predlogu zakona, k [...]
5Po sprejemu zakona v DZ ima DS več pomembnih pravic (pristojnosti), s katerimi posega v zakonodajni postopek. Tako lahko v sedmih dneh od sprejetja zakona in pred njegovo razglasitvijo zahteva od DZ, da o njem še enkrat odloči (suspenzivni veto; glej [...]
6DS pa lahko, ne da bi prej vložil suspenzivni veto, če ga je, pa po sprejemu zakona po ponovnem glasovanju, vloži zahtevo za razpis naknadnega potrditvenega referenduma (glej komentar k 90. členu). Ko je zakon dokončno sprejet, razglašen in objavl [...]