Ustavnosodna presoja
France Arhar, 2002
7OdlUS IV, 6, U-I-203/93, Ur. l. 18/95. V konkretnem primeru je US ugotovilo skladnost z Ustavo Zakona o Slovenskem odškodninskem skladu in pri tem poudarilo predvsem naslednje: z lastninjenjem in privatizacijo stanovanj in stanovanjskih hiš po Stanovanjskem zakonu in Zakonu o denacionalizaciji je zakonodajalec določil poseben vir za financiranje javne porabe RS. Ker gre v konkretnem primeru za izredni vir financiranja, zakonodajalec ni vezan na nespremenljivost proračunskega vira med proračunskim letom. Republika in lokalne skupnosti morajo pri oblikovanju proračuna upoštevati možnost sprememb iz izrednih virov, kajti uporabniki in izvajalci javne porabe morajo imeti pravno varnost.
8OdlUS VII, 146, U-I-183/96, Ur. l. 45/97, 52/97 (popr.) in 56/98. Z odločbo je US razveljavilo Zakon o prometnem davku, pri čemer je poudarilo, da država s finančnimi sredstvi, pridobljenimi z davki, lahko opravlja svoje naloge. Obveznost plačevanja davkov predstavlja enega od vidikov socialne funkcije lastnine. Zakonodajalec je upravičen, da določi sankcijo za primere neizpolnjevanja te obveznosti. Tako ravnanje države ni v nasprotju z EKČP.