Ustavnosodna presoja
Barbara Kresal, 2011
10Sklep Up-108/97 z dne 25. 5. 1999. US ustavne pritožbe ni sprejelo, v obrazložitvi pa je v zvezi z 79. členom kratko pojasnilo: »7. …Ustava v 79. členu ne zagotavlja nekih točno določenih posebnih pravic v Sloveniji zaposlenim tujcem. Iz ustavne določbe izhaja le obveznost države, da z zakonom določi te posebne pravice – torej da z zakonom določi krog upravičencev, vrsto in obseg upravičenj, pogoje za pridobitev in način uresničevanja pravic.«
Literatura k členu:
Blanpain, European Labour Law, Kluwer 2008;
Evropska komisija, Sporočilo Komisije Svetu, Evropskemu parlamentu, Evropskemu Ekonomsko-socialnemu odboru in Odboru regij – Ponovna potrditev prostega gibanja delavcev: pravice in pomembne spremembe, Bruselj, 13. 7. 2010, COM(2010) 373 konč.;
International Labour Office (ILO), International labour migration – A rights-based approach, Ženeva 2010;
ILO, In search of Decent Work – Migrant workers rights, Ženeva 2008;
ILO, Towards a fair deal for migrant workers in the global economy, Ženeva 2004;
Murgel, Mednarodna konvencija o varstvu pravic vseh delavcev migrantov in njihovih družin, PP 22, 24, 2003, s. 31;
Novak et al., Konvencije Mednarodne organizacije dela s komentarjem, Ljubljana 2006;
O’Rourke, Legal prohibitions against employment discrimination available to migrant workers employed in Europe: A review of international instruments and national law in four selected countries, ILO, Ženeva 2008;
Ruiz-Vieytez, International law and irregular immigration – the case of Spain as a paradigm of recent immigration models, Venice Commission – European Commission for Democracy through Law, Strasbourg 2009 (http://www.venice.coe.int/);
Wickramasekara, Protection of Migrant Workers in an Era of Globalization: The Role of International Instruments, v: Blanpain (ur.), Comparative Labour Law and Industrial Relations in Industrialized Market Economies, Kluwer 2007, s. 239–274.
Odločitve US glej – http://www.us-rs.si/odlocitve/