Pristojnost za presojo poslovnika
Franc Testen, 2002
8Ustava ali zakon o US ne dajeta izrecne pristojnosti za presojo Poslovnika DZ – PoDZ. Vendar je US v odločbi OdlUS VI, 46, U-I-40/96, Ur. l. 24/97, v kateri je utemeljilo svojo pristojnost za presojo Poslovnika, navedlo, da PoDZ v formalnem smislu ni zakon, temveč svojevrsten akt. Da pa ima – vsaj v delu, ki ureja postopek sprejemanja aktov DZ – hierarhični položaj zakona. In nadalje še, da ima v delu, ki se nanaša na zakonodajni postopek in v delu, ki se nanaša na razmerja med DZ in drugimi državnimi organi, naravo splošnega akta z eksternim učinkom, torej predpisa. Takšno stališče je ponovilo še večkrat (npr. v zadevah OdlUS VIII, 224, U-I-84/96, Ur. l. 95/99 in U-I-104/01 z dne 18. 6. 2001, Ur. l. 52/2001). Treba je opozoriti na to, da je US v teh primerih pri aktu, ki ga je hierarhično razvrstilo ob zakone, opustilo formalni kriterij in je svojo pristojnost utemeljilo na hierarhičnem položaju predpisa, delno pa na materialnem kriteriju: gre za določbe, ki učinkujejo tudi navzven.