Komentar
Miha Ribarič, 2002
3Gre za institut inkompatibilnosti, to je nezdružljivosti funkcije predsednika republike z drugimi javnimi funkcijami ali poklicem. Opravljanje funkcije predsednika republike, njegova avtoriteta in neodvisnost zahtevajo, da je prost drugih obveznosti. Z nastopom funkcije se mora v skladu s to ustavno določbo predsednik republike odpovedati opravljanju drugih javnih funkcij ali poklica. V nemški teoriji navajajo, da gre za obveznost, katere kršitev je lahko sankcionirana v postopku ustavne obtožbe, vendar sama pridobitev funkcije zveznega predsednika nima avtomatično za posledico izgube nezdružljivih funkcij. V nasprotnem primeru pa je treba sprejem nezdružljive vladne funkcije ali mandata šteti za konklundentno dejanje odpovedi funkciji zveznega predsednika. Pri tem je treba upoštevati, da je v določbi nemške ustave o inkompatibilnosti na prvem mestu navedeno članstvo v vladi ali zakonodajnem telesu zveze ali dežele.
4Zakon o nezdružljivosti opravljanja javne funkcije s pridobitno dejavnostjo – ZNOJF določa, da se določbe o premoženjskem stanju funkcionarjev in o nalogah komisije, ki skrbi za izvrševanje tega zakona, uporabljajo smiselno tudi za predsednika republike. Komisijo ustanovi DZ. Predsednika in štiri člane izvoli DZ, dva člana pa DS. Funkcionar mora komisiji predložiti podatke o svojem premoženjskem stanju, funkciji, ki jo opravlja poklicno ali nepoklicno, drugih funkcijah oziroma položajih, ki jih zaseda. V primeru kršitev se začne postopek za prenehanje mandata v skladu z ustavo in zakonom.
Literatura k členu:
Glej 102. člen.