Komentar
Miroslav Mozetič, 2002
1Razglasitev vojnega in/ali izrednega stanja, nujnih ukrepih in njihovi odpravi ter o uporabi obrambnih sil odloča na predlog vlade DZ (1. in 2. odst. 92. člena). Če se DZ ne more sestati, odloča o navedenih vprašanjih Predsednik republike, ki pa mora dati svoje odločitve v potrditev DZ takoj, ko se ta sestane (3. odst. 92. člena). Poslovnik DZ – PoDZ ima posebne določbe o delu DZ v vojnem ali izrednem stanju (328. do 332. člen). Vendar PoDZ ne določa, kdo odloča oziroma ugotovi, da se DZ ne more sestati (3. odst. 92. člena Ustave). Smiselno je seveda možno uporabiti določbo 330. člena PoDZ tudi za ta primer. Navedeni člen PoDZ daje predsedniku DZ pooblastilo, da po lastni presoji oceni, kdaj se DZ ne more sestati in kdaj se lahko sestane oziroma so prenehale okoliščine, zaradi katerih se ni mogel sestati. Katere so te okoliščine in ali resnično tudi obstojijo in onemogočajo, da se DZ ne more sestati, je v presoji predsednika DZ. Ker ima presoja predsednika DZ izredno pomembne posledice, bi bilo ustrezneje, če ne celo bliže namenu 92. člena, da bi poseben zakon (npr. Zakon o obrambi) ali PoDZ vsaj primeroma navedel okoliščine, ki lahko onemogočijo DZ, da se sestane, in postopek njihovega ugotavljanja.
Literatura k členu:
Glej 81. člen.