Dekonstitucionalizacija pristojnosti
Franc Testen, 2002
49Enajsta alinea se najprej sklicuje na pristojnosti, dane z drugimi določbami Ustave, omogoča pa, da se pristojnosti US določijo tudi z zakoni. Teorija govori o “dekonstitucionalizaciji” pristojnosti US. Za sprejem zakona, s katerim se US naloži nova pristojnost, ni predpisana nobena posebna večina. O možnih pomislekih zoper to glej komentar k 161. in 162. členu.
50Na drugih mestih določa Ustava pristojnost US za odločanje o pritožbah v postopku potrjevanja mandatov poslancev DZ (3. odst. 82. člena) in o obtožbah zoper Predsednika Republike (109. člen), predsednika Vlade ali ministre (119. člen).
51Na podlagi pooblastila iz enajste alinee sta US naložila pristojnosti Zakon o Državnem svetu – ZDSve in Zakon o referendumu in ljudski iniciativi – ZRLI. Člen 50 ZDSve določa pristojnost US za odločanje o pritožbah zoper odločitev DS o potrditvi mandatov njegovih članov. ZRLI pa v 15. členu določa pristojnost US za odločanje o zahtevi za preizkus odločitve DZ, da ne razpiše zakonodajnega referenduma, v 16. členu pa pristojnost za oceno ustavnosti vsebine zahteve za razpis zakonodajnega referenduma.