Iskanje po stvarnem kazalu:"svobodna demokratična družba"
Splošne določbe / 1. člen
27Demokracija kot oblika ureditve in vodenja države (vladanja in upravljanja) je tesno povezana s svobodo posameznika in s svobodno družbo. To vzajemnost izraža tudi pojem ustavne ureditve svobodne demokratične družbe, kot ga je opredelilo US. Svob [...]
Splošne določbe / 1. člen
30V naslednji stopnji demokratičnega procesa pa se svobodno sodelovanje pri upravljanju javnih zadev pretvori v skupno svobodo vsega ljudstva. Kolektivna svoboda nosilca suverene oblasti omogoča oblikovanje skupne politične volje, katere vsebino tvor [...]
Splošne določbe / 3. člen
11Slovenija se nahaja v posttotalitarnem družbenem redu, v prehodnem obdobju med nekdanjim nedemokratičnim družbenim sistemom, temelječim na monopolni oblasti komunistične partije in novim, vzpostavljajočim se sistemom ustavne demokracije. V ustav [...]
Splošne določbe / 3. člen
12Izhodišče za temeljno ureditev svobodne demokratične družbe je pojmovanje, da ima človek svojo lastno vrednost in da sta svoboda in enakost trajni temeljni vrednoti državne enotnosti. Zato je temeljna ustavna ureditev tista, ki je povezana z vre [...]
Splošne določbe / 3. člen
13Bivši jugoslovanski in v njegovem okviru slovenski ustavni in državno institucionalni sistem v nasprotju z izročili evropske pravne civilizacije ni postavljal v ospredje človekovih pravic in ni izoblikoval pravnih omejitev državni oblasti in njen [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 34. člen
1Zaradi bridkih zgodovinskih izkušenj in kot odpor proti sprevrženim državnim oblikam pod prevlado nacionalsocializma – fašizma in komunizma kot totalitarnih ideologij moderne dobe – je v 20. stoletju izrazito stopilo v ospredje spoznanje o pomen [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 34. člen
2Izhodišče za temeljno ureditev svobodne demokratične družbe je pojmovanje, da ima človek svojo lastno vrednost in da sta svoboda in enakost trajni temeljni vrednoti državne enotnosti. Zato je temeljna ustavna ureditev tista, ki je povezana z vredn [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 37. člen
1V 37. členu je zagotovljena pravica do komunikacijske zasebnosti. Pravica do komunikacijske zasebnosti v prvi vrsti predstavlja varstvo posameznikovega interesa, da se država ali nepovabljeni tretji ne seznanijo z vsebino sporočila, ki ga po [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 37. člen
2Omenjeno pravico vsebujeta tudi EKČP (8. člen: »1. Vsakdo ima pravico do spoštovanja svojega zasebnega in družinskega življenja, svojega doma in dopisovanja.«) in Mednarodni pakt o državljanskih in političnih pravicah – MPDPP [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 37. člen
3Za razliko od EKČP, ki splošno varstvo zasebnosti obravnava na enem mestu (ter pri tem izpostavlja nekatere njene pojavne oblike, kot so spoštovanje družinskega življenja, stanovanja in »dopisovanja«), slovenska Ustava zagotavlja varstvo zasebnos [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 42. člen / Ustavnosodna presoja
2212. Svobodna demokratična družba je ustavna ureditev, ki ob izključitvi vsakršnega nasilja in samovolje predstavlja družbeni red pravne države na podlagi samoodločbe ljudstva glede na voljo večine ter svobodo in enakost. K temeljnim načelom t [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 42. člen / Ustavnosodna presoja
2313. Da svobodna demokratična ureditev lahko deluje, je zagotovljeno s sistemom pravno določenih pravil ravnanja, ki so na podlagi prikazanih načel nastala v dolgem zgodovinskem razvoju v skladu z demokratičnim izročilom evropske pravne civilizaci [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 42. člen / Ustavnosodna presoja
2414. Ker je svobodna družbena ureditev zaradi svoje odprtosti in zaradi zagotavljanja mnogoterih oblik pravic, svoboščin in vplivov zaradi tega lahko tudi ogrožena, je upravičena njena zaščita pred silami, ki resno ogrožajo njene temeljne vredn [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 42. člen / Ustavnosodna presoja
2515. Bistveni element vsakega združenja je skupni namen, ki se izraža v temeljnih konstitutivnih aktih združenja: statutu oziroma programu. Ustavnost delovanja združenja se presoja po sklepih in ravnanjih organov oziroma dejanjih članov. Pri opred [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 42. člen / Ustavnosodna presoja
2616. Zaradi posebnega pomena političnih strank za obstoj svobodne demokratične države ni možna njihova izključitev iz političnega življenja že takrat, ko se z legalnimi sredstvi borijo proti posameznim predpisom ali celo tudi proti posameznim u [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 42. člen
18ESČP je moralo med drugim oceniti ali sprejem omenjenega dopolnila k madžarski ustavi pomeni ukrep države, ki je “nujen v demokratični družbi“. ESČP je v obrazložitvi svoje odločitve navedlo, da je na tem področju državn [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 42. člen
7Pravica do združevanja, ki vključuje tudi pravico do ustanavljanja političnih strank in njihovega delovanja, pomeni izhodišče in zagotovilo za sistem političnega pluralizma, to je za večstrankarski politični sistem, brez katerega svobod [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 42. člen
2Pravica do zbiranja in združevanja iz 42. člena kot posebna ustavna določba izvira iz načela demokracije (1. in 3. člen) ter iz tega načela izvedene ustavne kategorije svobodne demokratične družbe. Izhaja tudi iz splošne svobode ravnanja, ki jo [...]
Zagotovljena je pravica do mirnega zbiranja in do javnih zborovanj.
Vsakdo ima pravico, da se svobodno združuje z drugimi.
Zakonske omejitve teh pravic so dopustne, če to zahteva varnost države ali javna varnost ter varstvo pred širjenjem nalezljivih bolezni.
Poklicni pripadniki obrambnih sil in policije ne morejo biti člani političnih strank.
Slovenija je pravna in socialna država.
Zagotovljena je pravica do mirnega zbiranja in do javnih zborovanj.
Vsakdo ima pravico, da se svobodno združuje z drugimi.
Zakonske omejitve teh pravic so dopustne, če to zahteva varnost države ali javna varnost ter varstvo pred širjenjem nalezljivih bolezni.
Poklicni pripadniki obrambnih sil in policije ne morejo biti člani političnih strank.
Slovenija je pravna in socialna država.
Država in verske skupnosti so ločene.
Verske skupnosti so enakopravne; njihovo delovanje je svobodno.