Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Ustavnosodna presoja
40eposredna zveza in razumno sorazmerje. Taksa, ki ne bi bila odmerjena v takem sorazmerju s storitvijo, bi lahko pravnim subjektom omejila dostop do pravic, s tem pa bi bilo prekršeno načelo pravne države (2. člen).
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Ustavnosodna presoja
4116. Višina takse, ki jo je v izpodbijanem delu uvedla Tarifa (o taksah in nadomestilih za odločanje o zahtevah za izdajo dovoljenj, soglasij, in drugih zadevah), je po oceni US v očitnem nesorazmerju s storitvijo, ki jo v zvezi z opravljanjem izpit [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Ustavnosodna presoja
42V zadevi Darinka Kores, OdlUS VI, 61, Up-39/95 z dne 16. 1. 1997, v kateri je US zavrnilo pobudo o protiustavnosti zakonske ureditve o obvezni uporabi varnostnega pasu v motornem vozilu, je sodišče najprej ponovno izvedlo splošno ustavno na [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Ustavnosodna presoja
43OdlUS VII, 162, U-I-39/95, Ur. l. 68/98. US je razveljavilo novelo Zakona o lokalni samoupravi – ZLS. »Tč. 15. V obravnavanem primeru je US v skladu z načelom sorazmernosti tehtalo dve dobrini – na eni strani zaupanje v pravo vseh tistih os [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
19Sodna presoja ESČP se v številnih primerih izrecno ali posredno opira na uporabo načela sorazmernosti, ki ga glede na uporabo angleščine ali francoščine kot delovnih jezikov tega sodišča poimenuje kot načelo proporcionalnosti. Sodišče se j [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
20Načelo sorazmernosti je sodišče sicer prvič uporabilo že leta 1961, vendar ga takrat ni izrecno tako poimenovalo. Šlo je za razlago vsebine 15. člena EKČP, ki v izrednih primerih izjemoma dopušča ukrepe, s katerimi se v posamezni državi raz [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
21Sklicevanje na načelo proporcionalnosti je bolj očitno v številnih odločitvah ESČP, ki se nanašajo na člene 8 do 11 iz EKČP, to so določbe o pravici do spoštovanja do zasebnega in družinskega življenja (8. člen), o svobodi mišljenja, ves [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
22Pri presoji o tem, kdaj je neka omejitev “nujna”, se ni mogoče izogniti uporabi načela proporcionalnosti. Prvi korak v tej smeri je sodišče storilo v zelo znanem primeru Handyside v. Združeno kraljestvo, o svobodi [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
23V nekaj znanih primerih sodišče ni ugotovilo kršitev načela proporcionalnosti. To je bil že omenjeni prvi tak primer Handyside (obsodba, zaseg in konfiskacija na podlagi angleške zakonodaje o obscenem tisku – 10. člen). Podobno v prime [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
24V naslednji skupini primerov je šlo za latentno proporcionalnost, kajti sodišče je uporabilo to načelo, ne da bi določbe nanj na tak ali drugačen način napotovale. Nekatere določbe konvencije in protokolov dopuščajo omejitve, ne da bi pri te [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
25V nekaterih primerih pa pri določbah konvencije ne gre za izrecne omejitve, ampak za omejitve, ki so podane na posreden način. To so določbe o pravici do poštenega sojenja (6. člen), o pravici do izobrazbe (2. člen 1. protokola), o pravici do sv [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
18Pri načelu pravne države gre za splošno ustavno načelo in ne neposredno za eno od človekovih pravic, katerim v skladu s 15. členom pripada strožje varstvo pravic zoper morebitne omejitve in druge posege. US zato pri presoji načela pravne drža [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
3Med taka nepisana splošna ustavna načela, ki jih izvajamo iz drugih še splošnejših pravnih načel, ki so v Ustavi navedena, oz. iz splošno priznanih načel ustavnega varovanja svobodnega demokratičnega družbenega reda, štejemo vse tiste element [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
4Treh bistvenih elementov pravne države pa Ustava v svojih določbah izrecno ne ureja. Na ustavno raven jih je s svojimi odločitvami povzdignilo Ustavno sodišče. To so splošno ustavno načelo sorazmernosti, načelo varstva zaupanja v pravo in načel [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
5Prepoved čezmernih posegov države oz. načelo sorazmernosti je z odločitvami US dobilo ustavni rang splošnega ustavnega načela, ki zavezuje vse državne organe – zakonodajalca, izvršilno oblast, sodišča in druge nosilce javnih po [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
7Splošno ustavno načelo sorazmernosti predpostavlja najprej test legitimnosti, tj. preizkus,
- ali je cilj, ki ga zasleduje država, legitimen, to je stvarno upravičen in,
- ali so od države uporabljena sredstva kot taka prav [...]
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država
8Nato sledi test sorazmernosti in sicer preizkus,
- ali so izbrana sredstva za dosego cilja primerna, tj. smiselna (razumna), uporabna in možna in ali kot taka pridejo v poštev,
- ali so v poštev prihajajoča sre [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 33. člen / Pravica do zasebne lastnine
32OdlUS VIII, 196, U-I-91/98, Ur. l. 61/99: Pogojna razveljavitev 3. in 15. člena Zakona o posebnem davku na bilančno vsoto bank in hranilnic – ZPDVBH (Ur. l. 87/97 in 84/98). »20. Vprašanje, ali posamezen davek (že) posega v pravico do [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 33. člen / Pravica do zasebne lastnine
11Omejitve lastninske svobode, ki jo varuje 33. člen, so posebej opredeljene v 67. členu kot t. i. socialna vezanost lastnine. 67. člen določa v 1. odst., da »zakon določa način pridobivanja in uživanja lastnine tako, da je zagotovljena njena go [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 35. člen
44Glede dopustnih omejitev pravic iz 35. člena iz dosedanje ustavnosodne presoje jasno izhaja, da so dopustne tiste omejitve, ki izhajajo iz 3. odst. 15. člena. Po OdlUS IV, 37 smejo biti na podlagi te določbe prepovedani le taki na [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 35. člen / Odločitve ESČP
29Poseg je dopusten, če ga narekuje nujna družbena potreba (»pressing social need«) in če je sorazmeren z zasledovanim legitimnim namenom (Gillow v. Združeno kraljestvo, 24. 11. 1986, A 109, § 55, Leander
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 35. člen / Odločitve ESČP
30Pri presoji sorazmernosti pušča ESČP državam določeno polje presoje (margin of appreciation). To je odvisno od tega, kateri cilj zasleduje država z izpodbijanim posegom. Najširše polje presoje gre državam v primeru, ko je sporni pose [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 35. člen / Odločitve ESČP
31Za tak poseg je šlo v že omenjeni zadevi Lustig-Prean in Beckett, kjer je država upravičevala zbiranje podatkov o homoseksualnosti pritožnikov in posledični odpust iz vojne mornarice z razlogi nacionalne varnosti in preprečevan [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 35. člen
5Nedvomno status človekove (javnopravne) pravice zaradi 8. člena EKČP. Nadalje je povzdignjena v ustavnopravno pravico, ki jo zagotavlja 35. člen (varstvo pravic zasebnosti in osebnostnih pravic) z dikcijo, da je zagotovljena nedotakljivost človekov [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 38. člen
12Posegi v varstvo osebnih podatkov iz 38. člena so po ustaljeni presoji US dopustni, če so v skladu z načelom sorazmernosti. To pomeni, da mora biti omejitev potrebna in nujna za dosego zasledovanega ustavno legitimnega cilja (javna korist ali varst [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 40. člen
7Pomembna stališča v zvezi z vsebino pravice do popravka je US sprejelo v U-I-95/09 in Up-419/09 z dne 21. 10. 2010 (Ur. l. 90/10). Ugotovilo je, da je zakonska ureditev, ki ne daje subjektivnega roka za uveljavljanje pravice do popravka, temv [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 40. člen
5Zaradi same narave pravice do popravka in pravice do odgovora ter njune vsebinske neopredeljenosti na ustavnem nivoju (ki sicer dopušča zelo široko dostopnost) bi bili ti pravici brez ustrezne zakonske opredelitve težko uresničljivi. Gre za pravici [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 41. člen / Svoboda religije in svoboda vesti
29US je izhajalo s stališča, da prepoved opravljanja konfesionalne dejavnosti v prostorih vrtcev in šol zunaj opravljanja javne službe posega v svobodo izpovedovanja vere otrok in staršev in v pravico staršev, da svojim otrokom zagotavljajo versko [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 41. člen / Svoboda religije in svoboda vesti
26Poseg v svobodo izražanja vere ali prepričanja je skladen z 9. členom EKČP, če je predpisan z zakonom, če zasleduje legitimen cilj in če je v skladu z načelom sorazmernosti. Merila za določnost zakona so po ustaljeni presoji ESČP naslednja: [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 41. člen / Svoboda religije in svoboda vesti
17Pravice iz 1. in iz 2. odst. 41. člena, ki jih posameznik izvršuje sam, so omejene le zaradi varstva pravic drugih ali zaradi varstva drugih ustavno varovanih dobrin (glede omejitev pravice do ugovora vesti glej komentar k 46. členu). Posegi morajo [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 46. člen
7Ker je varstvo človekovih pravic drugih zakonodajalec dolžan upoštevati že pri določitvi vsebine pravice, tu ne gre za njeno omejitev. Dopustne pa so omejitve zaradi varstva drugih ustavno varovanih dobrin. Posegi morajo biti v skladu z načelom so [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 64. člen
18Pravice iz 1. in 3. odstavka so omejene le zaradi varstva pravic drugih ali zaradi varstva drugih ustavno varovanih dobrin. Posegi morajo biti določeni z zakonom in morajo biti v skladu z načelom sorazmernosti. To pomeni, da je v primeru kolizije dv [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 67. člen / Komentar 1. odstavka 67. člena in ustavnosodna presoja
57Sklep v zadevi »gozdovi« je nepravilen. Pri tem se ne opredeljujem do vprašanja, kakšen rezultat bi dala meritorna presoja. Trdim le, da pobuda ni bila očitno neutemeljena in da bi bil test sorazmernosti potreben. Stališče, izraženo v [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 67. člen / Komentar 1. odstavka 67. člena in ustavnosodna presoja
20O dopustnosti omejitev lastninske svobode v okviru socialne vezanosti lastnine smo v komentarju k temu členu že razpravljali (glej zgoraj). Omejevanje lastninske svobode je dovoljeno le v okviru načela sorazmernosti. Zakonodajalec mora pri oblikova [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 67. člen / Komentar 1. odstavka 67. člena in ustavnosodna presoja
16Videli smo, da mora zakonodajalec (isto pa velja seveda tudi za eksekutivo in organe lokalnih skupnosti) pri urejanju vsebine lastnine upoštevati na eni strani temeljno vrednostno opredelitev Ustave v prid premoženjski svobodi in na drugi strani leg [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 67. člen
58V 33. členu je posamezniku zagotovljena pravica do zasebne lastnine in pravica do dedovanja. Iz temeljne ustavne pravice do dedovanja izhaja za dediča pravica, da pridobi premoženje mortis causa, za zapustnika pa pravica do svobodnega opor [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 67. člen
59Ustavna pravica do dedovanja je kot sestavina lastninske pravice predvsem obrambna pravica, pravica negativnega statusa. Država ne sme neupravičeno posegati vanjo. Ustava v 2. odst. 67. člena določa, da zakon določa način in pogoje dedovanja. Zl [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 67. člen
60Temeljni zakon, ki ureja dedovanje, je Zakon o dedovanju ZD (Ur. l. SRS 15/76 in 23/76, Ur.l. RS 67/2001). Po tem zakonu so lahko predmet dedovanja lastninska in druge stvarne pravice (razen osebnih služnosti), pravice in obveznosti iz obligacijskih [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 67. člen
61Zakon določa dva pravna naslova za dedovanje: oporoko in zakon. Do dedovanja pride, če zapustnik umre, če obstaja dedič, če ima dedič dedni naslov in če dedič ni dedno nevreden. Razlogi za dedno nevrednost so lahko le v zavržnem ravnanju prot [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 67. člen / Komentar 1. odstavka 67. člena in ustavnosodna presoja
55OdlUS VII, 243, U-I-243/96 z dne 26. 11. 1998: US je presodilo, da je obvezen odpis terjatev bank upnic poseg v zasebno lastnino po 33. členu, vendar pa le-ta ni nedopusten, ker je primeren za dosego zaželenega ustavno dopustnega cilja, za dose [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 67. člen / Komentar 1. odstavka 67. člena in ustavnosodna presoja
56OdlUS VIII, 65, U-I-51/95, Ur. l. 14/99. V tej zadevi je US bistveno spremenilo svoje stališče do poseganja v lastninsko svobodo. Postavilo se je namreč na stališče, da določba ZG, po kateri je lastnik dolžan vsakomur dovoliti rekreativno [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 67. člen / Komentar 1. odstavka 67. člena in ustavnosodna presoja
57Sklep v zadevi »gozdovi« je nepravilen. Pri tem se ne opredeljujem do vprašanja, kakšen rezultat bi dala meritorna presoja. Trdim le, da pobuda ni bila očitno neutemeljena in da bi bil test sorazmernosti potreben. Stališče, izraženo v [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 69. člen
43Načelo sorazmernosti pri razlastitvi pomeni, da je dopustno v lastnino poseči le v tolikšni meri, kolikor je nujno potrebno za dosego razlastitvenega namena. Prekomeren poseg je nedopusten. Omejitev na najmanjšo nujno intenzivnost posega se nanaš [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 69. člen
44Z načelom sorazmernosti (zapovedjo tehtanja) je povezano vprašanje vrnitve omejene oziroma odvzete pravice. Če se izkaže, da je razlastitveni namen odpadel, da se mu je razlastitveni upravičenec (tisti, ki je pridobil pravico z razlastitvijo) odp [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 69. člen / Javna korist kot predpostavka dopustnosti razlastitve
38Zapoved tehtanja oziroma zahteva po spoštovanju načela sorazmernosti, ki ju vsebuje pojem javne koristi, se ne nanaša le na v zakonu abstraktno določene razlastitvene namene, temveč tudi na konkretne primere. Ni dovolj, da razlastitveni namen
Gospodarska in socialna razmerja / 69. člen / Javna korist kot predpostavka dopustnosti razlastitve
39Prvi zahtevi ni zadoščeno že zgolj s tem, če namen, zaradi katerega predlagatelj zahteva razlastitev, ustreza abstraktnemu zakonskemu namenu. Predlagatelj mora izkazati realnost javne potrebe, projekt pa mora biti predstavljen konkretno in določn [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 69. člen / Javna korist kot predpostavka dopustnosti razlastitve
40Nujna potrebnost razlastitve pomeni, da je lahko razlastitev izvedena le kot “ultimum remedium”. To pa pomeni, da mora predlagatelj razlastitve izkazati razloge, da je projekt načrtovan prav na tem in tem zemljišču oziroma dokazati, da [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 69. člen / Javna korist kot predpostavka dopustnosti razlastitve
41Sorazmernost v ožjem smislu pa je najstrožja zahteva, ki se ji ustreže s tehtanjem javnega in zasebnega interesa. Iz primerjalnopravnega pregleda je razvidno, da zlasti francoska sodišča posvečajo temu tehtanju posebno pozornost, pozna pa ga tud [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 69. člen / Javna korist kot predpostavka dopustnosti razlastitve
22Test sorazmernosti ima dve stopnji. Prva se nanaša na abstraktne (zakonsko določene) razlastitvene namene. Zakon, ki na abstraktni ravni določa pogoje za dopustnost razlastitve, mora torej upoštevati zapoved tehtanja, ko določa dopustne razlastit [...]
Gospodarska in socialna razmerja / 69. člen / Javna korist kot predpostavka dopustnosti razlastitve
16Predpostavka ustavne dopustnosti razlastitve je obstoj “javne koristi”. Odvzem ali omejitev lastninske pravice, ki ni v javno korist, je ustavno nedopusten. Pojem javna korist ima avtonomen ustavnopravni pomen, ki pa ga z opredeljevanjem razlastit [...]
Gospodarska pobuda je svobodna.
Zakon določa pogoje za ustanavljanje gospodarskih organizacij. Gospodarska dejavnost se ne sme izvajati v nasprotju z javno koristjo.
Prepovedana so dejanja nelojalne konkurence in dejanja, ki v nasprotju z zakonom omejujejo konkurenco.
Državna ureditev / Odvetništvo in notariat / 137. člen
5Člen 2 Ustave je glede obsega varstva človekovih pravic pomemben tudi zato, ker je US iz načela pravne države izpeljalo ustavno načelo sorazmernosti oz. prepovedi prekomernih posegov (prim.: OdlUS IV, 67, U-I–77/93, Ur. l. 43/95 in druge). S tem [...]
Splošne določbe / 1. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Socialna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov / a) Splošno ustavno načelo sorazmernosti
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov / a) Splošno ustavno načelo sorazmernosti
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov / a) Splošno ustavno načelo sorazmernosti
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov / a) Splošno ustavno načelo sorazmernosti
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov / a) Splošno ustavno načelo sorazmernosti
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov / a) Splošno ustavno načelo sorazmernosti
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov / a) Splošno ustavno načelo sorazmernosti
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar / Opredelitev člena in razmerje do drugih ustavnih institutov
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 2. člen / Pravna država / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Splošne določbe / 3.a člen / Komentar / A. Splošni del
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni zbor / 90. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Predsednik republike / 103. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Uprava / 122. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Odvetništvo in notariat / 137. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Samouprava / Lokalna samouprava / 138. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Samouprava / Lokalna samouprava / 142. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Samouprava / Lokalna samouprava / 144. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Samouprava / Lokalna samouprava / 144. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.