Iskanje po stvarnem kazalu:"veto"
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 64. člen
30Pravica do veta je urejena v Poslovniku DZ – PoDZ in v ZLS. V skladu s PoDZ zakon, ki zadeva uresničevanje v ustavi določenih pravic in položaj zgolj narodnih skupnosti, ne more biti sprejet, preden ne podata k njemu soglasja predstavnika narodni [...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 64. člen
19Pravica veta po naravi stvari ne more biti omejena.
[...]
Človekove pravice in temeljne svoboščine / 64. člen
14Izhajajoč iz gradiv iz ustavodajnega postopka je treba 5. odst. razlagati ozko. Narodni skupnosti imata pravico veta glede tistih predpisov, ki urejajo zgolj njun položaj (zagotovljen z Ustavo). Narodni skupnosti sta namreč v ustavodajnem postopku [...]
Državna ureditev / Državni svet
1Poleg naštetih pristojnosti daje ZUstS DS pravico vložiti zahtevo za presojo ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov (1. odst. 23. člena).
2Pristojnosti DS so vezane na dejavnost ozi [...]
Državna ureditev / Državni svet
2Pristojnosti DS so vezane na dejavnost oziroma pristojnosti DZ, predvsem na zakonodajno dejavnost (zakonska iniciativa, suspenzivni veto, zahteva za razpis referenduma; posredno tudi zahteva US za presojo ustavnosti zakona). Z zahtevo za uvedbo preiskav [...]
Državna ureditev / Državni svet
3Ustava izrecno ne omejuje (veže) pristojnosti DS na tista področja, ki bi sodila oziroma bila vezana na nosilce interesov, ki jih zastopa. Ker je DS opredeljen kot zastopstvo nosilcev socialnih, gospodarskih, poklicnih in lokalnih interesov, bi smeli [...]
Državna ureditev / Državni svet
4DS lahko predlaga DZ sprejem zakona. Pri tem mora spoštovati določbe Poslovnika DZ – PoDZ o vsebini predloga. DZ je dolžan predlog DS obravnavati, ni pa ga dolžan sprejeti. V zakonodajnem postopku lahko DS vlaga amandmaje samo k predlogu zakona, k [...]
Državna ureditev / Državni svet
5Po sprejemu zakona v DZ ima DS več pomembnih pravic (pristojnosti), s katerimi posega v zakonodajni postopek. Tako lahko v sedmih dneh od sprejetja zakona in pred njegovo razglasitvijo zahteva od DZ, da o njem še enkrat odloči (suspenzivni veto; glej [...]
Državna ureditev / Državni svet
6DS pa lahko, ne da bi prej vložil suspenzivni veto, če ga je, pa po sprejemu zakona po ponovnem glasovanju, vloži zahtevo za razpis naknadnega potrditvenega referenduma (glej komentar k 90. členu). Ko je zakon dokončno sprejet, razglašen in objavl [...]
Državna ureditev / Državni zbor / 84. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni zbor / 87. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni zbor / 90. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni zbor / 90. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni zbor / 90. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni zbor / 91. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni zbor / 91. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni zbor / 91. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni svet / 96. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni svet / 97. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni svet / 97. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni svet / 97. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Državni svet / 97. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.
Državna ureditev / Predsednik republike / 107. člen / Komentar
Za branje komentarja morate biti prijavljeni s sistem.