Komentar
1Ta člen Ustave ureja dve povsem različni stvari. V prvem odstavku ureja razglasitev zakona (t. i. promulgacijo), v drugem pa t. i. suspenzivni veto DS.
2Ko je zakon sprejet, mora biti, da bi postal [...]
1Ta člen Ustave ureja dve povsem različni stvari. V prvem odstavku ureja razglasitev zakona (t. i. promulgacijo), v drugem pa t. i. suspenzivni veto DS.
2Ko je zakon sprejet, mora biti, da bi postal [...]
2Ko je zakon sprejet, mora biti, da bi postal veljaven, da bi začel učinkovati, razglašen (promulgiran, 1. odst. 91. člena) in objavljen (publiciran, 1. odst. 154. člena; Pitamic, s. 249–253). Oba akta nista del zakonodajnega postopka v o [...]
3Drugi odstavek 91. člena ureja najprej pravico DS, da lahko v sedmih dneh od sprejetja zakona in še pred njegovo razglasitvijo (glej tudi 1. odst. 97. člena) zahteva, da DZ o njem še enkrat odloča (t. i. suspenzivni veto DS). V nadaljevanju pa dolo [...]
5V zakonodajni postopek posega tudi pravica volivcev, da sami neposredno z referendumom odločajo o sprejemu ali zavrnitvi zakona, ki ga je DZ že sprejel (90. člen Ustave in 20. do 25. člen ZRLI). Gre za t. i. naknadni zakonodajni (potrditveni) refere [...]
4Razglašanje zakonov je posebej urejeno (91. člen). Poleg navedene ustavne določbe o razglasitvi zakonov je treba upoštevati tudi določbe Zakona o referendumu in ljudski iniciativi – ZRLI o vložitvi zahteve za razpis naknadnega referendu [...]
5Pri razglasitvi zakonov se postavlja vprašanje, ali ima predsednik republike formalno pravico preizkusa. Pod tem je razumeti, primeroma navedeno, ali je bila potrebna za sprejem zakona kvalificirana večina in ali je bil zakon s tako večino tudi sprej [...]
43OdlUS IV, 68, U-I-58/95, Ur. l. 65/95: “Občinski svet lahko s statutom ali s poslovnikom občinskega sveta natančneje opredeli roke, v katerih je župan dolžan objaviti splošne akte občine, in predvidi tudi rešitve primerov, na katere [...]
15Razglasitev in objava zakona sta pravno relevantni dejanji, ki sledita sprejemu zakona in sta nujen pogoj za uveljavitev zakona. Razglasitev zakona (promulgacija) in objava zakona (publikacija) sta sicer dve dejanji, ki pa sta soodvi [...]
Zakone razglaša predsednik republike najkasneje 8 dni po njihovem sprejemu.
Državni svet lahko v sedmih dneh od sprejetja zakona in še pred njegovo razglasitvijo zahteva, da državni zbor o njem še enkrat odloča. Pri ponovnem odločanju mora za sprejem zakona glasovati večina vseh poslancev, razen če ustava za sprejem obravnavanega zakona predvideva večje število glasov. Ponovna odločitev državnega zbora je dokončna.
Predsednik republike:
Na zahtevo državnega zbora mora predsednik republike izreči mnenje o posameznem vprašanju.
Predpisi morajo biti objavljeni, preden začno veljati. Predpis začne veljati petnajsti dan po objavi, če ni v njem drugače določeno.
Državni predpisi se objavljajo v državnem uradnem listu, predpisi lokalnih skupnosti pa v uradnem glasilu, ki ga te same določijo.