Zakonska ureditev
Igor Kaučič, 2011
351. odst. II. razdelka UZ3a, 47, 68 iz leta 2003 je predpisal, da je treba ZRLI uskladiti z ustavnimi določbami v enem letu po njihovi uveljavitvi, vendar je bil ZRLI-D sprejet šele konec leta 2006. Ta je uredil referendum o mednarodnih povezavah povsem na novo v razdelku 2 a (Referendum o mednarodnih povezavah), v členih 25 a do 25 g.
36ZRLI določa, da se na referendumu iz 3. a člena volivci vnaprej izjavijo o prenosu izvrševanja dela suverenih pravic na mednarodne organizacije ali o vstopu v obrambno zvezo, ki se ureja z mednarodno pogodbo (25. a člen). Razpiše ga DZ po lastni odločitvi na predlog Vlade, najmanj desetih poslancev ali poslanske skupine. V predlogu za razpis referenduma mora biti jasno izraženo vprašanje, ki naj bo predmet referenduma. Če temu pogoju ni zadoščeno, predsednik DZ pred sejo DZ ali pa DZ na seji pozove predlagatelja oziroma njegovega predstavnika, naj predlog v določenem roku ustrezno dopolni oziroma popravi. Če tega ne stori, lahko to stori DZ sam, ali pa o predlogu za razpis referenduma ne odloča (25. b člen). Upoštevati je namreč, da je razpis tega referenduma, drugače kot to velja za zakonodajni referendum, v celoti v pristojnosti DZ. V primeru konkurence referendumskih predlogov (če je do sprejetja odločitve o razpisu referenduma vloženih več predlogov za razpis referenduma) DZ določi eno ali več referendumskih vprašanj (25. č člen).
37Predlog za razpis referenduma se lahko vloži pred podpisom mednarodne pogodbe kot tudi po njenem podpisu, vendar pa najpozneje do začetka druge obravnave predloga zakona o ratifikaciji mednarodne pogodbe v DZ (25. c člen). PoDZ v 169. členu določa, da DZ ratificira mednarodno pogodbo z zakonom, ratifikacija pa se opravi po določbah, ki veljajo za nujni postopek. V nujnem postopku za sprejem zakona se ne opravi splošna razprava, druga in tretja obravnava se opravita na isti seji, druga obravnava pa se začne z obravnavo predloga zakona v matičnem delovnem telesu po določbah poslovnika o drugi obravnavi (1. odst. 144. člena PoDZ). Predlog za razpis referenduma je torej treba vložiti najpozneje do začetka obravnave predloga zakona o ratifikaciji mednarodne pogodbe v matičnem delovnem telesu.
38Odločitev o razpisu referenduma sprejme DZ v 30 dneh z večino glasov vseh poslancev. Če v postopku ratifikacije mednarodne pogodbe US presoja njeno skladnost z Ustavo, DZ do izdaje mnenja US odloži odločanje o predlogu za razpis referenduma (25. d člen ZRLI). Upoštevati je treba, da DZ ne sme ratificirati mednarodne pogodbe, za katero US odloči, da ni v skladu z Ustavo (2. odst. 160. člena), zato tudi morebitne pozitivne odločitve volivcev na referendumu (seveda, če se ta nanaša na tiste določbe mednarodne pogodbe, ki so neskladne z Ustavo), izvedenem pred tako odločitvijo US, DZ ne more udejanjiti.
39ZRLI povzema ustavni določbi o večini za sprejem odločitve in o vezanosti DZ na odločitev volivcev na referendumu (25. e in 25. f člen). Glede slednje določa, da mora DZ pri ratifikaciji mednarodne pogodbe, na katero se je nanašalo referendumsko vprašanje, upoštevati odločitev volivcev. Vezanost DZ pa preneha, če do ratifikacije mednarodne pogodbe ne pride (glej robno št. 33).